Soms verlang ik terug naar de tijd dat ik nog voor de krant werkte. Elke dag verscheen er een nieuwe, dus er was eigenlijk geen moment dat je niet wist wat je moest doen.

Nu ik zelfstandig ondernemer ben verveel ik me nog steeds niet, en ik heb ook altijd wat te doen, maar heel vaak doe ik wat me het beste afgaat, wat het makkelijkste is, of het leukste. En dat is niet altijd het beste wat ik kan doen.

Sinds anderhalve week werk ik (weer) met een marketingschema, met tien duidelijke ‘do’s’ per dag. Voor wie het wil weten: deze werkwijze komt uit het boek Get Clients Now van C.J. Hayden. Voor elke taak die je per dag doet, scoor je een punt, en mijn hoogste score is een 6. Dus ik doe nog steeds niet altijd het goede.

Maar het brengt me wel veel goeds, namelijk het gevoel of misschien wel de wetenschap dat consistentie zo belangrijk is. Dat je verder komt door te doen. En dat je met kleine stapjes ergens komt. Dat het toch altijd een kwestie is van doorzetten, doorgaan.

Consistentie. En vertrouwen. Als je elke week consistent een dag je lezing promoot, dan gaat het je wat opleveren. Als je elke dag een half uur aan je lezing schrijft, dat je dan op een dag een lezing hebt. En dat. Dat.

Pin It on Pinterest

Shares
Share This