Een klein beetje van jou, en heel veel van Maggi
Heb jij ook zo’n website, met een heel klein beetje van jou en heel veel van Maggi? Of hoe je coach en het bijbehorende template ook heet. Knorr misschien, of Hak. Veel tekst, veel pijn, veel clichés, veel 28 in een dozijn. Of: een homepage die allang niet meer past bij wie je bent, bij…
Lees verderEmoties vertellen je zo veel
Achter verdriet zit zo vaak zoveel liefde. Achter boosheid een behoefte. Achter angst een verlangen. Als er een reden is waarom je emoties niet moet wegstoppen, is het omdat ze je zo veel vertellen. Vorige week voelde ik de emotie met de onbekende naam van ‘alles valt op zijn plek’. Ken je die? Je zou…
Lees verderEen zalm zwemt tegen de stroom in. Dit is waarom
Weet jij waarom een zalm tegen de stroom in zwemt? Best een rare vraag, vind je niet. Ik vind het sowieso al raar om me een zalm zwemmend voor te stellen. Ooh. Maar dit is het antwoord: 1. Jonge zalmen drijven eerst met de stroom mee van een rivier naar de zee, waar ze zich…
Lees verderDe 7 manieren waarop je invloed kunt uitoefenen in copy
Je kunt het dikke boek van Caldini over invloed en mensen overtuigen gaan lezen, maar voor het geval je daar geen zin in hebt, geef ik je vandaag ‘De zeven manieren waarop je mensen kunt overtuigen in copy’. 1. Reciprociteit of wederkerigheid: als jij iets weggeeft, zijn anderen eerder geneigd om iets aan jou te geven. 2. Consistentie en…
Lees verderDie ene ingewikkelde klant. En jij.
We hebben het er niet vaak over, maar we hebben ze natuurlijk allemaal wel eens: een ingewikkelde klant. Of een uitdagende klant, zoals ik liever zeg :-). Je hebt er vast op allerlei manieren over nagedacht, maar mogelijk nog niet op deze: wat zegt je ingewikkelde klant over jou?Niet de makkelijkste of leukste vraag, wel…
Lees verderEen dag minder werken, net zo productief zijn
De productiviteit ging omlaag, maar mensen voelden zich stukken beter. Dat was de conclusie een paar jaar geleden na een proef in IJsland om mensen niet vijf maar vier dagen in de week te laten werken. Nu wordt er een soortgelijke pilot gedaan in Engeland: 3,300 werknemers van 70 bedrijven doen eraan mee. Tachtig procent werken,…
Lees verderSucces heeft niets met het resultaat te maken
‘Het is maar een klein succes’.‘Ik weet het zo gauw niet’. ‘Ik deed xxx MAAR…’ Een van mijn adviezen is om je coachinggesprekken of groepscalls te beginnen met het delen van successen. Dan begin je sowieso positief. En bovendien is het goed dat je klant zich realiseert welke stappen hij of zij zet. Dat zou…
Lees verderDe 5 seconden regel
Op een bijeenkomst zie je iemand met wie je super graag zou willen samenwerken. Je voelt: wauw, dit is mijn kans. Je hebt een goed idee, iets dat niemand anders doet. Je denkt: ja, dat ga ik doen! Maar je doet het niet Je komt thuis van de bijeenkomst en het voelt als een gemiste…
Lees verderWaarom verveling juist goed is
Verveling Ik ben niet tegen verveling. Sterker nog, ik denk dat het af en toe goed is om je te vervelen. Om niet automatisch en meteen je telefoon te pakken als je even niets te doen hebt. Boredom Lab De psycholoog John Eastwood van het Boredom Lab (ja, het bestaat echt) zegt dat we verveling…
Lees verder- « Vorige
- 1
- 2
- 3
- 4
- Volgende »