Die ene ingewikkelde klant. En jij.
We hebben het er niet vaak over, maar we hebben ze natuurlijk allemaal wel eens: een ingewikkelde klant. Of een uitdagende klant, zoals ik liever zeg :-).
Je hebt er vast op allerlei manieren over nagedacht, maar mogelijk nog niet op deze: wat zegt je ingewikkelde klant over jou?
Niet de makkelijkste of leukste vraag, wel een nuttige.
Een ingewikkelde klant – enkele voorbeelden:
1. Je hebt een klant die steeds over jouw grenzen heen gaat. Je weet wel: hij popt constant op in je mail, calls met hem duren altijd langer. En die inhaalcall kan echt alleen op vrijdag, terwijl hij weet dat je op vrijdag vrij bent.
Vraag: hoe ga jij om met grenzen?
2. Een ingewikkelde klant is heel ontevreden over je aanbod
Hoe blij ben jij daar zelf nog mee?
3. Een klant komt maar niet in actie
Zijn het acties die jij hebt bedacht voor haar? Weet ze wel HOE ze het moet doen? Zit er misschien angst of weerstand onder?
4. Een klant die is afgehaakt
Was jij al eerder afgehaakt op haar? Is zij wel je ideale klant?
Over dit onderwerp valt uiteraard nog veel meer te zeggen. Het maakt je echt een mega-goede coach als je weet hoe je met ingewikkelde klanten moet omgaan. En ik help jou daar graag bij. Wil je weten hoe? Kijk dan naar het Next Level Coachen online traject dat ook deel uitmaakt van First Joy.